Wednesday, January 13, 2010

Wajah Kekasih





Assalamu'alaikum Warahmatullahh Hiwabarookaatuuh..

Wakaka..tajuk entry kali ni memang meletup.Adakah aku nak dedahkan satu dunia yang aku dah ada aweks atau bahasa yang lebih signifikan kekasih..no..no..no...belum masanya lagi..kan 2012!!hehehehe..insyaallah.;)

Ha,wajah kekasih yang paling signifikan adalah diri kita sendiri lah..jadikan diri kita kekasih hati diri sendiri dulu,sebelum menjadikan orang lain kekasih hati sebenar..wahhh!!tak sangka aku boleh layan ayat cam ni..ahaks..cintai diri sendiri dulu,barulah cintai diri orang lain yang sepatutnya kita hendak cintai.ngeh3(ayat xbleh blah!!).

Sebenarnya nak kongsi sikit "wajah" yang kita palitkan pada wajah kita sendiri yang kekadang kita rasa muka kita hendsome gila lah seperti aku pernah berangan bila tengok kat cermin bahawa muka aku ni memang hensem bangat..dengan syarat,ia di lihat pada posisi yang betul dan posisi posing muka yang vouge..(perasan gila lah aku)..tapi kan,setiap kejadian didunia ni tuhan ciptakan ada kelebihan dan kecantikan yang tersendiri..huhuhu..betul tak?betullah tu.he..

Berbalik lah cite yang ingin den koba an kek ateh tu..wajah kita yang dipalitkan..macam wajah2 kat bawah ni..he..




huhu..kalau aku tengok2 semula pix kat atas ni.memang aku dengan rela hatilah mengatakan member2 opis aku sentiasa mengambil masa yang lama kat bilik air opis untuk mencari2 muka yang sesuai dipakai setiap hari kat opis.antara contoh yang boleh aku katakan di sini macam aku sendirilah..hehhee..yelah...kadang2 bos tetiba belum kul 8 pagi dah siap call bagai.pastu adalah pulak kerja2 last minute nak kena buat.and then tetiba nafsu malas aku pulak membuak2 untuk meninggalkan segala kerja yang kononnya perlu disiapkan seperti yang dinyatakan dengan jelas dalam fail meja..hehehe..tapikan..ada sorang member aku ni telah kuarkan satu statement yang amat menusuk qolbu lah.."aku xkisah apa orang nak cakap pasal kerja aku.yang aku tahu,aku buat kerja ni adalah 1 ibadah"..perghh..ayat tak boleh hengat.poyo je aku dengar.tapi kalau ditelusuri dengan penuh hikmah dan diselubungi dengan rasa keinsafan dan kesedaran yang tinggi,ada betul juga itu statement.

So,muka mana yang nak kita tempelkan setiap hari?tepuk dada,tanyalah la iman bro..renung2kan..dan selamat beramal.

Salam kedai kopi..

p/s:..masih menunggu nasi lemak kopi o!!!cepatlah...

wassalam.

2 comments:

izz said...

aku punyer hari ahad

fakar said...

kadang2 ko tu tetiba je ari rabu izz oii..pelik..xpaham aku..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...